Verjaardag en Carnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lorenzo Hendriks - WaarBenJij.nu Verjaardag en Carnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lorenzo Hendriks - WaarBenJij.nu

Verjaardag en Carnaval

Door: Lorenzo Lindoro Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Lorenzo

29 Februari 2020 | Curaçao, Willemstad

19-02-2020
De dag van mijn verjaardag. Dit jaar was het een gekke verjaardag, anders dan normaal gesproken. Zoals gewoonlijk ging ik gewoon lekker naar stage. Op stage had ik een bak snoep bij om aan de leerlingen uit te delen. Toen ze hoorde dat ik jarig was begonnen ze allemaal voor mij te zingen, waardoor ik me op dat moment echt jarig voelde.
De rest van de dag was verder niet zo bijzonder. Mijn familie, vrienden, etc. hadden allemaal berichtjes gestuurd. Hartstikke leuk, maar toch anders dan dat je familie en vrienden even langs komen. Normaal gesproken komen op deze dag veel mensen over de vloer en ga ik in de avond met mijn vrienden feesten, helaas was dat dit jaar niet het geval.
Toen ik op mijn kamer Netflix aan het kijken was werd er aan de deur geklopt. Mijn huurbaas stond voor de deur en had een pakketje voor me. Ik wist mij god niet wat het was maar ik moest het binnen gelijk open maken. Toen ik het open maakte was het een heerlijke taart die ook nog eens mooi versierd was. Dit had mijn vriendin met mijn ouders geregeld. Dit was echt een leuke en lekkere verassing.
Later die dag kreeg ik ook nog van Remco en cadeautje, namelijk een beeldje van een Leguaan. Remco had heel goed onthouden dat ik Leguanen hele mooie beesten vind. Mijn verjaardag was anders dan normaal, maar zeker wel geslaagd.

21-02-2020
Vandaag was de 'tienerparade'. Dit was de carnavalsoptocht voor leerlingen van verschillende scholen. Mijn school, het Radulphus College, deed hier ook aan mee. Mijn stagebegeleider had geregeld dat ik als begeleider mee kon lopen. Dit was natuurlijk heel leuk aangezien ik mijn eerste carnaval hier niet langs de kant ga kijken maar echt ga meelopen. We werden met de bus afgezet bij het Jan Noorduyenweg. Vanaf hier moesten we helemaal naar Otrabanda lopen, dit is ongeveer 14 kilometer. De optocht was wel echt leuk om te doen. De sfeer was geweldig en de mensen langs te kant hadden, zo leek het tenminste, de tijd van hun leven. Het was zo druk langs de kant, dat je dacht dat heel Curaçao was gekomen.
Wel was de optocht best zwaar. Je moet 14 kilometer lopen, maar wel op een ongelofelijk laag tempo. Je loopt niet echt maar sjokt en danst richting Otrabanda, daardoor duurt het ook super lang. Aan het einde van de rit was ik helemaal kapot, maar het was wel een hele leuke ervaring.

25-02-2020
Vandaag was de laatste dag van Carnaval. Ik zou vandaag de optocht met mijn familie gaan kijken. Ik had rond 4 uur afgesproken bij mijn familie thuis om met z'n alle richting ons plek te gaan. Mijn familie zijn echte diehard carnaval fans en hadden dus ook een hele mooie plek waar we de optocht konden kijken. We waren er wel heel vroeg, dit was alleen om ervoor te zorgen dat we nog makkelijk de auto kwijt konden. Pas in de avond kwamen alle groepen langs. Alle groepen waren verschillend gekleed en hadden vooraan een eigen vrachtwagen met hun eigen DJ erop. Aangezien ik nu niet zelf meeliep kon ik alle groepen bekijken. De laatste avond deden er zoveel mensen mee dat het pas rond half 2 was afgelopen. Het was een hele lange dag, maar zeker leuk om een keer mee gemaakt te hebben.

De carnaval in Curaçao is heel anders dan die in Nederland. Het was zeker leuk om een keer te zien en mee te lopen, maar het liefst vier ik aankomende carnaval gewoon weer in het oude vertrouwde Nederland.

  • 16 April 2020 - 08:23

    Kees-Jan:

    Je bent ineens erg productief met je blogs. Had je die nog klaar liggen of schrijf je die nu (nog)? Maakt niet uit, het is leuk om ze te lezen!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Lorenzo

minor Curacao

Actief sinds 29 Jan. 2020
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 1039

Voorgaande reizen:

03 Februari 2020 - 29 Mei 2020

Minor Curaçao

Landen bezocht: